Son Dakika
Xsolla, oyunseverlere ve geliştiricilere olduğu kadar oyun kültürünün önemli bir parçası haline gelen içerik geliştiricilere yeni bir işbirliğinin kapılarını açtı. Xsolla online mağaza platformuyla, teknolojik oyun pazarındaki alışkanlıkları değiştirmeye hazırlanıyor. Yeni şirketlerle tanışma ve çalıştıkları şirketlerle ise daha fazla ilişki geliştirme ve tasarruf sağlama fırsatı sunan şirket, her ölçekten binlerce oyun geliştiriciye ve yayıncıya ulaşarak, oyunlarını küresel çapta ve birden çok platformda tanıtmalarına olanak sağlayarak bunlardan gelir elde etme imkanı da sunuyor. Platformu kullanan oyun geliştiriciler, sadece yüzde 5 oranında Xsolla’ya işlem ücreti öderken, yüzde 20’ye kadar da tasarruf sağlıyor.
Kullanıma açılan online mağaza platformuyla oyun geliştiricilerin oyunlarını tanıtmaya hazır binlerce içerik üreticisiyle doğrudan bağlantı kurma şansı yakaladığını söyleyen Xsolla Başkanı Chris Hewish, oyunlarını ve çözümlerini Xsolla online mağazasında yayınlayan geliştiricilerin, diğer oyuncularla daha sıkı bir iletişim kurma imkanına da sahip olduğunu vurguladı. Online mağaza platformunu kullanan geliştiricilerin gelirlerinde yüzde 40’a kadar büyüme olduğunu belirten Hewish “Yeni mobil oyun ticaret çözümümüz geliştiriciler ve yayıncılar tarafında önemli fırsatlar sağlıyor. Platformumuz, birçok avantaj sunuyor. Servis geliştiricilerin oyun ticaret deneyimini, erişimini genişleterek gelecekteki işlem gelirlerinde yüzde 40’a kadar büyütme imkanı sunuyor. Xsolla’nın online mağaza çözümü Valve, Twitch, Roblox, Ubisoft, Epic Games, Krafton, NetEase, Nexters, Playstudios, Playrix, miHoYo gibi birçok grup geliştirici tarafından kullanılıyor. Aslında bu yatırımla içerik üreticileri için tasarruf ve gelir elde edebilecekleri yeni bir iş modeli pazara sunmuş olduk” dedi.
Artık tüketicilerin fiziksel mağazalar kadar online mağazalardan da faydalanmak istediğini belirten Xsolla Oyun Ticareti Başkanı Anton Zelenin “Şirketler müşterileriyle aralarındaki uzaklığı kompanse edebilmek için e-ticaret yönetimine başvuruyor” dedi. Geliştiricilerin, Xsolla online mağazasında kullanıcı edinmeyi kolaylaştıracak yöntemle birlikte oyunlarını keşfetme imkanı da yakalayacaklarının da altını çizen Zelenin “Platform, oyun sektörünü ciddi biçimde değiştirme potansiyeline sahip. Mağazamızla; oyuncuları, geliştiricileri ve içerik üreticilerini bir araya getirmeyi hedefliyoruz. Kullanıcılar oyunlarını satın aldıkları geliştiricilerin çalışmalarını ve oyunları hakkındaki gelişmelerini kendi ana sayfalarında da görebiliyorlar. Ayrıca kullanıcılar bu kanaldan bir oyun satın alırken e-mail adreslerini doğrudan geliştirici ile paylaşabilirler. Platformu kullanan geliştiricilerden yüzde 5 kanal işleme ücreti alıyoruz. Bu sayede ortaklarımıza işlem başına yüzde 20 tasarruf imkanı sunuyoruz. Oyuncuların ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılayan özel, çok platformlu bu deneyim aracılığıyla geliştiricilere birçok fırsat sunuyoruz. Mobil oyun işi büyüyor ve bu heyecan verici” dedi.
IDG Consulting Başkanı ve CEO’su Yoshio Osaki, bu içerikte bir platformun tüketici tercihini genişletmenin yanı sıra geliştiricilerin ihtiyaçlarına çözüm sunmak için hem gelir hem de iş modeli yönünden olumlu bir gelişme kaydettiğini söyledi.
– Platform ücretlerinde tasarruf: Xsolla yalnızca yüzde 5 artı kanal işleme ücreti alarak daha yüksek kâr elde edilmesine ve işlem başına yüzde 20’ye kadar tasarruf edilmesine imkan tanıyor.
– Yeni bölgelere erişim: 250’den fazla ülkedeki oyunculara ulaşılabiliyor ve Xsolla’nın 700’den fazla ödeme türüne erişimle tercih ettikleri yerel ödeme yöntemini kullanarak ödeme yapmaları sağlanıyor. Güneydoğu Asya ve Latin Amerika gibi kredi kartlarının yaygın olarak kullanılmadığı bölgelerde daha az müşteri kaybı yaşanırken, tanıdık ödeme yöntemlerini kullanan oyuncular daha fazla harcama yapabilecek.
– Daha yüksek müşteri devamlılığı oranı: Kredi kartlarının tercih edilen ödeme yöntemi olmadığı Güneydoğu Asya ve Latin Amerika gibi belirli ülkelerde ve bölgelerde yerel oyuncuların müşteri devamlılığı oranını artırıyor.
– Çevirimiçi yükleme: Oyuncuların para birimleri ve öğeler gibi sanal ürünler eklemesine olanak tanıyan bir yükleme özelliği eklenebiliyor. Ayrıca, aboneliklerin platformlar arasında yükseltme, düşürme ve yönetebilme imkanı tanınıyor.
– Başlatması kolay FastTrack Entegrasyonu: Ürün kataloğunuzu Xsolla’ya aktarmak için Uygulama Programlama Arayüzü çağrılarını kullanılıyor. Böylece hemen satışa başlanabiliyor.
– Tüm oyun kataloğu destekleniyor: Tek bir çevrimiçi deneyimle birden fazla oyun için büyüme fırsatlarının kilidini açılabiliyor ve mobil oyunlar Web’e taşıdıktan sonra çevrimiçi oyun satın alma olanağı sağlanabiliyor.
– Kayıtlı tüccar (Merchant of Record). Xsolla, geliştiriciler ve yayıncılar için Kayıtlı Tüccar olarak yerel vergiler, KDV ve diğer ücretlerin yanı sıra Coppa, GDPR ve diğer düzenlemelere uyumluluk ile ilgileniyor.
– Dolandırıcılık engellenebiliyor: Oyun endüstrisine özel olarak tasarlanmış, dolandırıcılık davranışlarının yüzde 99’unu etkili bir şekilde engelleyebilen, sınıfının en iyisi dolandırıcılık önleme sistemiyle işler güvenli bir şekilde yürütülebiliyor.
– Oyuncu davranışını anlama: Veri mülkiyeti ve oyuncu tercihlerine ilişkin içgörü, yeni oyunculara ulaşmayı ve mevcut oyunculara oyunda istenileni vermeyi amaçlayan daha etkili pazarlama kampanyaları yürütülmesine olanak tanınıyor.
– Dâhili influencer pazarlama yöntemi: İçerik üretici etiketleri ve içerik paketleri aracılığıyla oyuncular için gelir paylaşımı ve kupon/geri ödeme fırsatlarıyla Web mağazayı yeni kullanıcılara tanıtmak için performansa dayalı kampanyalar oluşturulabiliyor.
– Daha iyi kullanıcı kazanımı: Küresel ölçekte geliştirilmiş keşfedilebilirliği öne çıkaran e-ticaret kampanyalarıyla UA süreci kontrol edilebiliyor.
– Özel marka deneyimi: Kontrol edilmek, yönetilmek ve yalnızca uygulama mağazalarının sunduklarıyla sınırlı olmak yerine oyunlar ve oyuncular için özelleştirilmiş, markalı bir deneyim oluşturulabiliyor.
– Fiziksel ürünler: Hayranlara markalı ürünleri pazarlamak ve satmak için bir e-ticaret deneyimi oluşturulabiliyor.
– Hediye satın alımları ve promosyonlar: Pazarlama kanalları aracılığıyla, arkadaşla ve aile için hediye satın alımları, özel paketler, satışlar, bonus ve geri ödeme kuponları, yükseltmeler ve daha fazlası sayesinde ortalama kullanıcı gelirini artırılabiliyor.
Etiketler: Anton Zelenin » Chris Hewish » XsollaBENZER HABERLER